Ministrul agriculturii promite creșterea calității în învățământul liceal agricol

Unul dintre obiectivele principale ale MADR este acela de a stopa declinul învățământului liceal agricol, implicându-se în mod direct, prin acordarea de sprijin financiar, astfel încât acesta să răspundă gradului de inovare din agricultură”, informează un comunicat al Ministerului Agriculturii și Devoltării Rurale (MADR) emis după întâlnirea pe care conducerea ministerului a avut-o, în această săptămână, cu reprezentanții liceelor agricole.

Ministrul (Petre Daea – n.r.) a îndemnat conducerea liceelor agricole să prezinte problemele cu care se confruntă și să contribuie cu propuneri și sugestii pentru elaborarea unor acte normative care să sprijine dezvoltarea și progresul învățământului liceal agricol. De asemenea, oficialul a subliniat importanța pregătirii profesionale a viitorilor agricultori, asigurându-i pe cei prezenți de sprijinul său pentru revitalizarea sistemului de învățământ agricol”, se mai arată în comunicatul MADR.

Conducerea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) s-a întâlnit, în această săptămână, cu reprezentanții liceelor agricole aflate sub coordonarea ministerului, cu scopul de a-i informa asupra modului de implementare a Legii 57/2019, pentru completarea legii educației naționale, precum și pentru deschiderea discuțiilor necesare construirii bugetului MADR ce urmează să fie alocat către liceele agricole.

Subsecretarul de stat Maricel Dima a trecut în revistă, în timpul întâlnirii, situația la zi a acțiunilor concretizate de MADR, astfel:

  • S-a emis ordinul comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului educației naționale pentru aprobarea listei cu liceele tehnologice cu profil preponderent agricol care vor primi finanțare din partea MADR pentru investiții, fiind selectate 58 de licee tehnologice cu profil preponderent agricol.

  • S-a elaborat metodologia de finanțare a celor 58 licee tehnologice cu profil preponderent agricol care urmează să fie aprobată prin hotărâre a Guvernului. Proiectul a fost elaborat de către MADR și se află în procedură de avizare la ministerele avizatoare.

  • S-a înființat biroul învățământ liceal agricol, formare profesională și consultanță în agricultură în cadrul MADR – măsură realizată prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.

Vor urma mai multe turnee prin țară

De menționat că, până la jumătatea lunii august a.c., directorii celor 58 de licee cu profil preponderent agricol coordonate de MADR vor trebui să transmită la minister un plan de finanțare. Nu trebuie însă să omitem că există restricții bugetare serioase, astfel că va fi interesant de văzut care sunt nevoile de finanțare ale liceelor și în ce măsură vor putea fi ele satisfăcute de bugetul pe anul viitor. De asemenea, MADR precizează în comunicatul transmis astăzi că, în următoarea perioadă, conducerea ministerului va efectua o serie de întâlniri și vizite la liceele agricole pentru a dialoga cu reprezentanții conducerii acestor instituții de învățământ.

Creșterea calității învățământului liceal agricol este cu atât mai importantă cu cât, la nivelul sectorului agricol din România, cererea de personal calificat este în creștere, iar pe măsură ce noile tehnologii în domeniu se dezvoltă și își fac loc pe piața românească va fi nevoie de specialiști tot mai bine pregătiți, care să facă față metodelor de lucru ale viitorului. În același timp, este fundamentală schimbarea percepției populației asupra nivelului de educație necesar pentru activitățile din sectorul agricol, dar și în ceea ce privește calitatea instruirii în școlile de profil. Un studiu recent al World Vision Romania arată că cei mai mulți dintre români cred că nu este nevoie de prea multă educație pentru a munci în agricultură, iar jumătate dintre cei intervievați nu și-ar da copiii să studieze la liceele agricole, invocând calitatea slabă a actului educațional din aceste instituții. Schimbarea acestei imagini, justificată, de altfel, de rezultatele din învățământul de profil, nu este posibilă decât prin creșterea nivelului de instruire, iar pentru acest lucru responsabile sunt cadrele didactice și autoritățile centrale sau locale care le coordonează. Anul trecut, de exemplu, în urma examenului de bacalaureat, multe dintre liceele cu profil agricol au avut rate de promovabilitate de sub 10% și doar în patru unități procentajul a trecut de 50%, potrivit publicației electronice lumeasatelor.ro. 11 unități de învățământ agricol au avut rata de promovabilitate zero.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FermierinRomania @ Instagram