Peste 200 de milioane de euro, pentru promovarea produselor agroalimentare din spațiul UE

Peste 200 de milioane de euro sunt alocate de Uniunea Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare din spațiul comunitar.
118,4 milioane euro sunt alocate programelor de promovare în țări din afara Uniunii, cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi Coreea, Japonia, Mexic, SUA și China, potrivit Comisiei Europene.

Marți, 14 ianuarie a.c., Comisia Europeană a lansat apelurile pentru propuneri privind programele europene de promovare a produselor agroalimentare în UE și în străinătate.

Comisia preconizează că programele selectate vor stimula competitivitatea și consumul de produse agroalimentare din UE pe tot globul.

Potrivit Comisiei Europene, programele ar trebui să-i informeze atât pe consumatorii din UE cât și pe cei din afara Uniunii despre diferitele scheme de calitate ale UE, cum ar fi indicațiile geografice sau produsele organice. De asemenea, se pot promova înaltele standarde de calitate și siguranță ale UE, precum și diversitatea și autenticitatea produselor europene, informează Comisia Europeană.

În interiorul Uniunii, 8 milioane de euro sunt alocate pentru fructe și legume proaspete, în vederea creșterii consumului acestora în contextul unei diete echilibrate și sănătoase.

O gamă largă de organizații, cum ar fi organizațiile comerciale, organizațiile de producători și organismele agroalimentare responsabile cu activitățile de promovare sunt eligibile să solicite finanțare prin apelurile de propuneri lansate marți, mai informează Comisia Europeană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FermierinRomania @ Instagram