Vânzările de produse agroalimentare, avans spectaculos în România

Consumul de produse agroalimentare crește spectaculos în România. În luna decembrie 2019, vânzările cu amănuntul de produse alimentare, băuturi și tutun au avansat cu 17,7% comparativ cu luna anterioară și cu 9,4% față de aceeași perioadă din 2018 (serie brută), conform datelor Institutului Național de Statistică. Aceasta este categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere în comerțul intern cu amănuntul.

Per total, în 2019, vânzările de produse agroalimentare au fost cu 6% mai mari decât în 2018.

La nivelul Uniunii Europene și în zona euro, conform datelor Eurostat, se remarcă o scădere a vânzărilor de produse agroalimentare (-0,3% în decembrie 2019 față de decembrie 2018 în UE-27, serie ajustată ținând cont de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate; -0,7% în zona euro; +8,1%, serie ajustată, pentru România).

În totalul vânzărilor în comerțul cu amănuntul, incluzând și produsele nealimentare și carburanţii pentru autovehicule, România, de asemenea, a înregistrat în luna decembrie 2019 cea mai mare creștere din Uniunea Europeană, comparativ cu decembrie 2018, cu 8,3% (serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate), fiind urmată de Ungaria (+6,1%) și Malta (+5.6%). În medie, în Uniunea Europeană (UE-27), creșterea a fost de 1,9%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FermierinRomania @ Instagram